Odgojitelji su važni saveznici na putu dječjeg razvoja i podrške obiteljima, no da bi tu ulogu uspješno ostvarivali, presudno je da i sami dobivaju podršku te nauče biti dobra podrška sebi. Podrška stručnjacima u pomagačkim zanimanjima trebala bi biti profesionalni standard. Kako to ostvariti?
Dok se promjene ne dogode na sustavnoj razini, odgovorni smo za male korake na individualnoj i kolektivnoj razini.
Stručna usavršavanja za odgojitelje najčešće su usmjerena na poznavanje i poticanje dječjeg razvoja, metodiku rada s djecom i načine implementacije poticajnih sadržaja u odgojno – obrazovni proces. U novije vrijeme sve više se osvještava važnost odnosa s roditeljima, no treninzi se uglavnom usmjeravaju na usvajanje i reproduciranje komunikacijskih tehnika. Kao što roditelji ne mogu dugoročno uspješno odgajati samo korištenjem metoda, tako niti odgojitelji takvim pristupom ne mogu osigurati dugoročno kvalitetne procese i uspješne odnose s djecom, roditeljima i kolegama.
Na prošlogodišnjoj Klubkovoj konferenciji “Treći put – novi temelji odgoja i obrazovanja” bilo je puno riječi o tome što je sve potrebno mijenjati u sustavu i koje su njegove slabosti. Usprkos želji za unapređenjem sustava i stručnom znanju koje mogu ulagati, stručnjaci iz odgoja i obrazovanja susreću se s brojnim okolnostima koje otežavaju da ostvare svoje potencijale. Kako to promijeniti?
Jedan od vitalnih načina je prorađivanjem tih teškoća i osnaživanjem stručnjaka u područjima koja donose direktan učinak na kvalitetu rada i razinu profesionalnog zadovoljstva:
Upravo na njima se temelji naš program cjelovite podrške odgojiteljima.
Pridružite se kolektivima koji brinu o dobrobiti svojih odgojitelja, povećajte njihove kompetencije i podržite ih u osnaživanju za izazove koje donosi rad s djecom i roditeljima. Briga o osobi i profesionalcu je temeljni korak na putu stručnog usavršavanja i ostvarivanja profesionalnog zadovoljstva. Podrška odgojiteljima u njihovom radu je temelj ulaganja u kvalitetu rada u vrtićima i pružanja usluga korisnicima.
Dragi odgojitelji, pridružite nam se i sami, upoznajte nove kolege, razmijenite iskustva i rastite u motivirajućem okruženju.
Zajedno ćemo sagledati izazove s kojima se susrećete, vaša očekivanja i predodžbe, iskustva, okolnosti, teškoće s kojima se susrećete, motivaciju i načine na koje možete graditi put vlastitog osobnog i profesionalnog rasta kroz osnaživanje vaših kapaciteta i kompetencija i učenje kako biti stručnjak koji živi svoje zvanje istovremeno brinući o sebi i čuvajući svoj integritet.
Prvi korak na tom putu je razina osobne osvještenosti i razvoj odnosnih kompetencija.
PRVI DIO CIKLUSA sastoji se od 4 RADIONICE PROFESIONALNOG RAZVOJA namijenjene svim stručnjacima pomagačkih struka koji rade s djecom i roditeljima (odgojitelji, učitelji, pedagozi, terapeuti, socijalni radnici, rehabilitatori…) koje obrađuju teme važne za rad s djecom i roditeljima kao što su samosvijest, granice, uspostava kvalitetnih odnosa i mentalno zdravlje profesionalaca pomagača:
1. OD UVJERENJA DO PRAKSE – Očekivanja i obrasci u radu s djecom i roditeljima, više o radionici na linku
https://www.klubko.hr/radionica-za-odgojitelje-od…/
2. OD ODGOJA DO ODNOSA – Osobne granice u odnosima s djecom i roditeljima, više o radionici na linku
https://www.klubko.hr/radionica-za-odgojitelje-od-odgoja…/
3. OD USAVRŠAVANJA DO AUTENTIČNOSTI – Samosvijest i samopouzdanje stručnjaka pomagača, više o radionici na linku
https://www.klubko.hr/radionica-za-odgojitelje-od…/
4. OD BRIGE O SEBI DO BRIGE ZA DRUGE – Očuvanje mentalnog zdravlja stručnjaka pomagača, više o radionici na linku
https://www.klubko.hr/radionica-za-odgojitelje-od-brige…/
2️⃣ DRUGI DIO CIKLUSA se sastoji od 8 supervizijskih susreta za odgojitelje na kojima uz stručno vodstvo prolaze kroz konkretne izazove s kojima se susreću u radu s djecom i roditeljima, osnažuju se kroz razmjenu iskustava i grupnu podršku kolega te uz stručnu podršku supervizorice.
Supervizija je način pružanja podrške profesionalcima iz pomagačkih zanimanja i područja rada koja uključuju rad s ljudima i rad u kolektivu. Omogućuje im da svoje profesionalne izazove sagledaju iz drugačijih kuteva i dobiju nove perspektive u načinu pristupanja problemu i njegovog rješavanja. Vrijeme provedeno među kolegama koje je rezervirano samo za njih ima blagotvoran učinak na pospješivanje međuljudskih odnosa u kolektivima te odnosa s korisnicima (djeci, roditeljima). Pruža prijeko potrebno uvažavanje, no uz stručno vodstvo osobe koja ne dolazi iz kolektiva i ne vrednuje, već vodi proces grupne podrške kroz koju sudionici prolaze proces drugačijeg sagledavanja problema i osnaživanja za samostalno rješavanje izazovnih situacija. Za uspjeh supervizijskog procesa važno je da su profesionalci iz istog područja rada i istog ranga unutar hijerarhije radne organizacije. Ovakva supervizija predstavlja oblik psihosocijalne podrške, a ne nadzor koji nam se često javlja kao asocijacija.
O2 ciklus cjelovite podrške odgojiteljima održat će se ove jeseni UŽIVO u našem prostoru u Ilici 131 u Zagrebu, u večernjem terminu. Družit ćemo se 12 tjedana podijeljeno u 2 dijela:
Moguće plaćanje u 2 rate uz uvjet da je cjelokupni iznos plaćen do 5 dana prije početka pojedinačnog ciklusa (radionica tj. supervizijske grupe).Mogućnost ostvarivanja dodatnih 10% popusta za grupnu prijavu. Slobodno nas kontaktirajte za detaljnije informacije na info@klubko.hr
Tko su voditeljice programa podrške odgojiteljima?
Ana Sedak – odgojiteljica, psihoterapeutkinja pokretom i plesom
Tamara Bobić – edukacijska rehabilitatorica, psihoterapeutkinja pod supervizijom, specijalistica supervizije
Barbara Perasović Cigrovski – psihologinja, edukantica psihoterapije, voditeljica Centra Klubko
Ivana Habuš Kraljević – sociologinja, edukantica psihoterapije, voditeljica Centra Klubko
info@klubko.hr